Luo tilaus

Kuinka kauan laitteen korjaus kestää? >>

Useimmat puhelimet lähetetään omistajalleen takaisin saman päivän aikana, jona ne ovat saapuneet korjaamoillemme. Se tarkoittaa, että useimmiten saat puhelimen takaisin 3 arkipäivän kuluessa sen lähettämisestä.

Tietyt laitevalmistajat edellyttävät, että laite pitää lähettää heidän osoittamaansa keskushuoltoon Eurooppaan. Mikäli laitteesi merkki on HTC, Microsoft tai Apple, korjaus voi toisinaan viedä viikon laitteessa olevasta viasta riippuen.

Jos meiltä puuttuu varaosia toimitusongelman vuoksi, otamme yhteyttä ja kerromme sinulle odotusajasta.

Miksei valitsemalleni korjaukselle ole annettu hintaa?

Näet laskurista yleisimpien merkkien ja mallien korjaushinnat. Mikäli puhelimesi merkkiä ja mallia ei löydy valikostamme, voit lähettää meille viestiä "kirjoita tähän" -kohdasta. Kuvaile kohtaan laitteen vika ja lähetämme sinulle kustannusarvion.

Toimi näin:

  • Valitse tuotemerkki (aloita kirjoittamaan kenttään, jossa lukee ”kirjoita tähän”)
  • Valitse puhelin (kirjoita kenttään "kirjoita tähän", jos et löydä sitä)
  • Kuvaile ongelmasi tekstiruutuun  
  • Jatka kassalle ja lähetä puhelimesi
  • Tutkimme puhelimesi ja lähetämme kustannusarvion, jonka voit joko hyväksyä tai hylätä 
  • Jos hylkäät kustannusarvion, lähetämme puhelimesi sinulle takaisin ilman kustannuksia ja tarjoamme paluutoimituksen

Tuleeko minulle kustannuksia, jos valitsen etten halua hintaehdotusta?

Ei tule. Jos kustannusarviomme ei jostain syystä ole odotustesi mukainen, voit aina kieltäytyä korjauksesta. Lähetämme silloin puhelimesi takaisin ilman kuluja ja korjaamatta sitä. Jos haluat mieluummin hävittää puhelimen, autamme kierrättämään laitteen tietoturvallisesti ja ympäristöystävällisesti.  

En löydä puhelintani rullavalikosta tilauksen luomiseksi?

Jos puhelintasi ei ole listalla, voit etsiä joko tavaramerkkiä tai mallia aloittamalla kirjoittamaan sen ruutuun ”kirjoita tähän”. Mikäli olemme valtuutettu korjaamo puhelinmallillesi, se tulee näkyviin valintoihin. Tiettyjen harvinaisempien mallien osalta hinnastosta ei välttämättä löydy korjaushintaa. Kuvaile sen sijaan ongelmasi ja palaamme kustannusarvion kanssa, kun olemme tutkineet puhelimen. Jos kieltäydyt kustannusarviosta, niin palautamme laitteen ilman kuluja.

Miten luon tilauksen netissä?

Rullavalikosta Luo korjaus -sivuilta löytyvät tunnetuimmat merkit, mallit ja ongelmat etukäteen määritettyinä. Etsi mallisi ja valitse yksi tai useampi ongelma, jotka haluat korjattavan. Napauta sitten vihreää ”Luo korjaus” -painiketta. 

Tarkasta tilauksesi, tee mahdolliset muutokset ja lisäykset, kirjoita huoltoteknikoillemme selkeästi, mikä ongelma on ja jatka sitten kassalle. Rahat varataan kortiltasi, mutta veloitetaan vasta sitten, kun korjaus on tehty ja puhelin lähetetään takaisin. 

Kun tilauksesi on rekisteröitynyt, lähetämme sähköposti-ilmoituksen ohjeineen siitä, kuinka valmistelet, pakkaat ja lähetä puhelimesi. Vahvistussähköposti sisältää käyttäjänimesi ja salasanasi, joita voit käyttää tilauksesi seuraamiseksi. 

Älä unohda ladata/liittää kuittiasi tai voimassa olevaa takuutodistusta, jos on mahdollista, että tehdastakuu kattaa korjauksen. 

Voinko lähettää vaurioituneen puhelimen postissa itse?

Kyllä voit. Kun olet valinnut tuotemerkin, mallin ja ongelman, niin napauta luo korjaus ja jatka sitten kassalle. Kun tilauksesi on rekisteröity, lähetämme sähköposti-ilmoituksen ohjeineen kuinka valmistelet, pakkaat ja lähetät puhelimesi. Tämän vaikeampaa se ei ole!

Vakuutusyhtiötäni ei näy rullavalikossa?

Tilausta rekisteröidessäsi valitse oikea vakuutusyhtiö.

Jos vakuutusyhtiösi ei näy listassa, se tarkoittaa, että emme tee toistaiseksi yhteistyötä kyseisen vakuutusyhtiön kanssa tai huolto täytyy tilata vakuutusyhtiön palvelun kautta. Voit silti lähettää laitteesi meille, maksaa huollon itse ja hakea jälkikäteen korvausta vakuutusyhtiöltä. Otathan huomioon, että vakuutuksesi ei välttämättä korvaa laitteen huoltoa, joten suosittelemme olemaan ensin yhteydessä vakuutusyhtiöön.

 

Valmistele ja lähetä

Missä voin seurata korjaukseni tilaa?

Jos haluat seurata korjaustasi tai vastata kustannusarvioon, paina vain harmaata ruutua tekstin ”tarkista huollon tila” kohdalla tämän sivun oikeassa yläkulmassa. Kirjoita sitten alle käyttäjänimi ja salasana, jotka sait vahvistusviestissä, kun loit huoltotilauksesi.

Tarvitsetteko SIM-korttiani?

Ei kiitos, meillä on omat SIM-korttimme testausta varten, joten poistathan oman SIM-korttisi ennen kuin lähetät puhelimesi huoltoon.

Miksi minun täytyy poistaa ”Etsi iPhoneni” -toiminto ennen kuin lähetän puhelimeni?

Apple vaatii, että ”Etsi iPhoneni” (Find My iPhone) -toiminto on poistettu käytöstä, ennen kuin saamme ja voimme suorittaa huoltoa. Syy tähän on mm. se, ettei puhelinta tyhjennetä omistajan tietämättä. Jos "Etsi iPhoneni" -toiminto on päällä, emme voi suorittaa Applen diagnoosiohjelmaa emmekä huoltaa laitetta.

Voit sammuttaa "Etsi iPhoneni" suoraan puhelimesta menemällä kohtaan Asetukset > iCloud > Etsi iPhoneni ja poistamalla toiminnon. Vahvista poisto Apple ID -tunnuksellasi.

Voit myös poistaa toiminnon etänä kirjautumalla iCloud-tilillesi toisella laitteella.

Miten valmistelen Androidini korjausta varten?

  1. Varmuuskopioi Android-laitteesi. Mene kohtaan Asetukset > Tili > Valitse Google-tili ja valitse kaikki, mitä haluat synkronoida
  2. Poista PIN-koodisi tai muista liittää koodisi mukaan, ennen kuin lähetät puhelimesi meille
  3. Kirjaudu ulos Google-tililtäsi
  4. Poista SIM-kortti, matkapuhelimen kuori/suojakotelo sekä panssarilasi ja lähetä vain ne lisävarusteet, jotka tarvitaan tämän ongelman ratkaisuun.

Nyt puhelimesi on valmis lähetettäväksi huoltoon!

Miten valmistelen iPhoneni korjausta varten?

  1. Varmuuskopioi iPhonesi joko iCloudin tai iTunesin kanssa (ks. erilliset FAQ-kysymykset koskien varmuuskopiointia)
  2. Poista salasanasi: Mene kohtaan Asetukset > Touch ID ja salasana > kirjoita koodisi ja valitse "Poista salasana". Jos sinulla on laite, jossa ei ole Touch ID:tä, mene kohtaan Asetukset > Salasana ja jos sinulla on iPhone X, valitse Asetukset > Face ID ja salasana.
  3. Poista toiminto "Etsi iPhoneni": (Mene kohtaan Asetukset > [nimesi] > iCloud > Etsi iPhoneni ja poista etsi iPhoneni -toiminto
  4. Poista SIM-kortti, matkapuhelimen kuori/suojakotelo sekä panssarilasi ja lähetä vain ne lisävarusteet, jotka tarvitaan tämän ongelman ratkaisuun.

Tarkempi ohje Etsi iPhoneni/Find My iPhone -toiminnon poistoon

Etsi iPhoneni on Applen iOS-laitteissa (iPhone, iPad) esiintyvä toiminto, mikä mahdollistaa laitteen paikantamisen katoamistapauksissa sekä laitteen käytön estämisen mikäli laite varastetaan.
Toiminto pitää kytkeä pois päältä huoltotöitä varten ja se on mahdollista tehdä sekä laitteen asetuksista tai jälkeenpäin millä tahansa tietokoneella. Poistamiseen tarvitset laitteessa käytössä olevan AppleID-tunnuksen ja salasanan. Katso alla olevista ohjeista miten voit helposti kytkeä toiminnon pois päältä ennen huoltoa suoraan puhelimen asetuksista tai tietokoneella.

Poisto puhelimesta

  1. Avaa laitteen Asetukset
  2. Avaa iCloud-asetukset
  3. iCloud-asetussivun alalaidasta klikkaa Etsi iPhoneni pois päältä
  4. Anna iCloud-tilisi salasana ja vahvista poiskytkeminen
  5. Laite on valmis huoltoon toimitusta varten

Poisto tietokoneella

  1. Sammuta puhelin kokonaan
  2. Mene osoitteeseen www.icloud.com
  3. Kirjaudu sisään iCloud-tunnuksillasi

4. Valitse "Find my iPhone" tai "Etsi iPhoneni"

5. Valitse "Kaikki laitteet"

6. Etsi laitteesi listalta, laitteen ruutu on pimeä sen ollessa pois päältä

7. Klikkaa "Poista tililtä"/"Remove from account"

 

 

Tai klikkaa ristiä laitteen vierestä valintalistalta nuolen osoittamasta kohdasta:

8. Klikkaa vielä "Poista"

Huom!

Laitteen muistin tyhjentäminen ei ole välttämätöntä. Klikkaamalla "Tyhjennä iPhone"/"Erase iPhone" voit halutessasi tyhjentää laitteen muistin, mutta muista poistaa laite tililtä kohdan 7 ja 8 mukaisesti!

9. Lopputuloksena pitäisi näyttää tältä:

Jos näytöllä lukee "Kaikki laitteet pois verkosta"/"All devices offline" on laite edelleen kytketty FMI-palveluun. 

Tee tällöin uudestaan kohdat 5-8.

Nyt puhelimesi on valmis lähetettäväksi huoltoon!

Miten pakkaan puhelimeni parhaalla tavalla?

Suosittelemme, että etsit pienen, kestävän pahvilaatikon (riittävän iso, johon mahtuu laite sekä hieman pehmustetta päälle, alle ja sivuille). Pehmusteet voivat olla revittyjä ja rutistettuja sanomalehtiä, kuplamuovia tai pakkauslastuja. Varmista, että pehmusteet pitävät laitteen paikallaan niin, ettei se hölsky laatikossa kuljetuksen aikana. Käytä vahvaa teippiä laatikon sulkemiseen.

Älä unohda tulostaa huoltotilausta ja osoitekorttia, jotka sait vahvistussähköpostissa. Taita huoltotilaus puhelimen ympärille viivakoodi ylöspäin, ennen asetat sen laatikkoon. Tällä tavalla laitteesi skannaus on helppoa, kun se saapuu korjaamollemme. Osoitekortti liimataan laatikkoon ja laatikko viedää postiin. Muista säilyttää lähetyskuitti.

Älä unohda poistaa PIN-koodiasi ja poistaa "Find my iPhone" -toimintoa käytöstä, jos sinulla on Apple-puhelin!

Täytyykö tietoni varmuuskopioida ennen sen lähettämistä?

Kyllä, suosittelemme tekemään varmuuskopion aina ennen laitteesi lähettämistä meille. Takuuhuolto edellyttää usein muistin tyhjentämistä ja moniin vikojen poistamiseen tarvitaan tehdasasetusten palautus, jolloin laitteessa olevat tiedot katoavat.

Mobylife ei vastaa kadonneista tiedoista.

Tarvitsetteko PIN-koodin?

Ei kiitos, poista PIN-koodi mieluummin käytöstä ennen kuin lähetät puhelinta meille. Jos puhelin ei toimi, etkä voi poistaa PIN-koodia, niin ilmoitathan koodin. Tällöin voit kirjoittaa sen meille rekisteröinnin yhteydessä lähettämääsi viestiin.

Takuu

Teettekö takuuhuoltoja?

Koska olemme valtuutettu merkkikorjaamo, noudatamme aina laitevalmistajan huolto-ohjeita. Takuuasioissa meidän tehtävämme on varmistaa onko kyse valmistusviasta vai jostain muusta. 

Jos puhelimessasi on esimerkiksi rikkoutunut näyttö, vaurioitunut runko tai takakuori, emme useimmiten voi korjata sitä ilman, että rikkoutuneet osat vaihdetaan. Jos laitteen näytössä on särö, ei se enää kestä avaamista. Vaurioitunut runko taas voi estää sen, että näyttö saadaan paikoilleen ja varmatoimiseksi. 

Jos havaitsemme laitteen korjauksen yhteydessä, että valmistajan takuu ei kata kaikkia kuluja (tai jos meidän täytyy vaihtaa muita osia, kuin mitä on tilattu verkossa takuun ulkopuolisessa asiassa), lähetämme kustannusarvion. Tällöin huollamme laitteen vasta, kun olet hyväksynyt kustannusarvion. Voit aina kieltäytyä huollosta ja korjauksesta, kun olemme lähettäneet kustannusarvion. Jos kieltäydyt korjauksesta, lähetämme puhelimesi korjaustoimenpiteittä takaisin ja tarjoamme sekä laitteen arvioinnin että paluutoimituksen.

 

Voitteko korjata puhelimeni, jos olen huoltanut sen ei-valtuutetussa korjaamossa?

Koska olemme valtuutettu korjaamo, joka noudattaa valmistajan ohjeita, emme voi tehdä takuuhuoltoa laitteille, jotka eivät sisällä alkuperäisosia tai, jotka on avattu ja suljettu ilman valmistajan erikoistyökaluja.

Jos valmistaja evää takuukorjaukseen, lähetämme sinulle kustannusarvion siitä, mitä korjaus maksaa. Jos hyväksyt kustannusarvion, sovittu summa varataan kortiltasi ja veloitetaan, kun huolto on valmis. Jos hylkäät kustannusarvion, niin tarjoamme paluukuljetuksen ja maksat vain laitteen lähettämisestä meille.

Vaikuttaako huolto tai korjaus Mobylifellä tehdastakuuseen?

Ei, tekemämme huolto ei vahingoita takuutasi. Olemme valtuutettu merkkikorjaamo, jolla on sopimus kaikkien huoltamiemme tavaramerkkien kanssa. Voit olla varma, että tehdastakuusi on voimassa myös korjauksemme jälkeen!

Kiitoksena valtuutetun korjaamon käyttämisestä annamme aina 3 kuukauden takuu työlle ja varaosille. Vaikka tehdastakuusi on kulunut umpeen, vastaamme toimittamastamme huollosta kolmen kuukauden ajan.

Takuumme ei kuitenkaan koske ulkoisia vaurioita, kuten laitteen pudottamisesta tai kastumisesta aiheutuvia vahinkoja.

Mitä Mobylifen takuu kattaa?

Mobylifen takuu on voimassa kolme kuukautta ja kattaa työt ja varaosat, jotka on yhdistetty tiettyihin korjauksiin. Takuumme ei kuitenkaan koske sitä, jos puhelimeen on tullut ulkoinen vaurio, kuten esimerkiksi pudotusvaurio, laitetta on käsitelty käyttöohjeiden vastaisesti, laitteeseen on vaihdettu tarvikeosia tai laite on saanut kosteus- tai nestevaurion.

Muista, että koska olemme valtuutettu merkkikorjaamo, huoltomme ei vaikuta tehdastakuuseesi. Se on edelleen voimassa niin kuin aiemmin.

Valtuutettu merkkihuolto

apple autorised logosamsung reparationHuawei reparation

microsoftonepluszteXiaomi logo mobylifeLenovo logo mobylife