Luo tilaus

Kuinka kauan laitteen korjaus kestää? >>

Useimmat puhelimet lähetetään omistajalleen takaisin saman päivän aikana, jona ne ovat saapuneet korjaamoillemme. Se tarkoittaa, että useimmiten saat puhelimen takaisin 3 arkipäivän kuluessa sen lähettämisestä.

Tietyt laitevalmistajat edellyttävät, että laite pitää lähettää heidän osoittamaansa keskushuoltoon Eurooppaan. Mikäli laitteesi merkki on HTC, Microsoft tai Apple, korjaus voi toisinaan viedä viikon laitteessa olevasta viasta riippuen.

Jos meiltä puuttuu varaosia toimitusongelman vuoksi, otamme yhteyttä ja kerromme sinulle odotusajasta.

Miksei valitsemalleni korjaukselle ole annettu hintaa?

Näet laskurista yleisimpien merkkien ja mallien korjaushinnat. Mikäli puhelimesi merkkiä ja mallia ei löydy valikostamme, voit lähettää meille viestiä "kirjoita tähän" -kohdasta. Kuvaile kohtaan laitteen vika ja lähetämme sinulle kustannusarvion.

Toimi näin:

  • Valitse tuotemerkki (aloita kirjoittamaan kenttään, jossa lukee ”kirjoita tähän”)
  • Valitse puhelin (kirjoita kenttään "kirjoita tähän", jos et löydä sitä)
  • Kuvaile ongelmasi tekstiruutuun  
  • Jatka kassalle ja lähetä puhelimesi
  • Tutkimme puhelimesi ja lähetämme kustannusarvion, jonka voit joko hyväksyä tai hylätä 
  • Jos hylkäät kustannusarvion, lähetämme puhelimesi sinulle takaisin ilman kustannuksia ja tarjoamme paluutoimituksen

Tuleeko minulle kustannuksia, jos valitsen etten halua hintaehdotusta?

Mikäli olet asioinut mobylife Oy:n verkkokaupan kautta, sinulle tulee kulu ainoastaan laitteen lähetyksestä meille, tarjoamme paluutoimituksen. Jos kustannusarviomme ei jostain syystä ole odotustesi mukainen, voit aina kieltäytyä korjauksesta.  Jos haluat mieluummin hävittää puhelimen, autamme kierrättämään laitteen tietoturvallisesti ja ympäristöystävällisesti.  

En löydä puhelintani rullavalikosta tilauksen luomiseksi?

Jos puhelintasi ei ole listalla, voit etsiä joko tavaramerkkiä tai mallia aloittamalla kirjoittamaan sen ruutuun ”kirjoita tähän”. Mikäli olemme valtuutettu korjaamo puhelinmallillesi, se tulee näkyviin valintoihin. Tiettyjen harvinaisempien mallien osalta hinnastosta ei välttämättä löydy korjaushintaa. Kuvaile sen sijaan ongelmasi ja palaamme kustannusarvion kanssa, kun olemme tutkineet puhelimen. Jos kieltäydyt kustannusarviosta, niin palautamme laitteen ilman kuluja.

Miten luon tilauksen netissä?

Rullavalikosta Luo korjaus -sivuilta löytyvät tunnetuimmat merkit, mallit ja ongelmat etukäteen määritettyinä. Etsi mallisi ja valitse yksi tai useampi ongelma, jotka haluat korjattavan. Napauta sitten vihreää ”Luo korjaus” -painiketta. 

Tarkasta tilauksesi, tee mahdolliset muutokset ja lisäykset, kirjoita huoltoteknikoillemme selkeästi, mikä ongelma on ja jatka sitten kassalle. Rahat varataan kortiltasi, mutta veloitetaan vasta sitten, kun korjaus on tehty ja puhelin lähetetään takaisin. 

Kun tilauksesi on rekisteröitynyt, lähetämme sähköposti-ilmoituksen ohjeineen siitä, kuinka valmistelet, pakkaat ja lähetä puhelimesi. Vahvistussähköposti sisältää käyttäjänimesi ja salasanasi, joita voit käyttää tilauksesi seuraamiseksi. 

Älä unohda ladata/liittää kuittiasi tai voimassa olevaa takuutodistusta, jos on mahdollista, että tehdastakuu kattaa korjauksen. 

Voinko lähettää vaurioituneen puhelimen postissa itse?

Kyllä voit. Kun olet valinnut tuotemerkin, mallin ja ongelman, niin napauta luo korjaus ja jatka sitten kassalle. Kun tilauksesi on rekisteröity, lähetämme sähköposti-ilmoituksen ohjeineen kuinka valmistelet, pakkaat ja lähetät puhelimesi. Tämän vaikeampaa se ei ole!

Vakuutusyhtiötäni ei näy rullavalikossa?

Tilausta rekisteröidessäsi valitse oikea vakuutusyhtiö.

Jos vakuutusyhtiösi ei näy listassa, se tarkoittaa, että emme tee toistaiseksi yhteistyötä kyseisen vakuutusyhtiön kanssa tai huolto täytyy tilata vakuutusyhtiön palvelun kautta. Voit silti lähettää laitteesi meille, maksaa huollon itse ja hakea jälkikäteen korvausta vakuutusyhtiöltä. Otathan huomioon, että vakuutuksesi ei välttämättä korvaa laitteen huoltoa, joten suosittelemme olemaan ensin yhteydessä vakuutusyhtiöön.

 

Valmistele ja lähetä

Miten valmistelen iPhoneni korjausta varten?

 
  1. Varmuuskopioi iPhonesi joko iCloudin tai iTunesin kanssa (ks. erilliset FAQ-kysymykset koskien varmuuskopiointia)
  2. Poista salasanasi: Mene kohtaan Asetukset > Touch ID ja salasana > kirjoita koodisi ja valitse "Poista salasana". Jos sinulla on laite, jossa ei ole Touch ID:tä, mene kohtaan Asetukset > Salasana ja jos sinulla on iPhone X, valitse Asetukset > Face ID ja salasana.
  3. Poista toiminto "Etsi iPhoneni": (Mene kohtaan Asetukset > [nimesi] > iCloud > Etsi iPhoneni ja poista etsi iPhoneni -toiminto
  4. Poista SIM-kortti, matkapuhelimen kuori/suojakotelo sekä panssarilasi ja lähetä vain ne lisävarusteet, jotka tarvitaan tämän ongelman ratkaisuun.

Tarkempi ohje Etsi iPhoneni/Find My iPhone -toiminnon poistoon

Etsi iPhoneni on Applen iOS-laitteissa (iPhone, iPad) esiintyvä toiminto, mikä mahdollistaa laitteen paikantamisen katoamistapauksissa sekä laitteen käytön estämisen mikäli laite varastetaan.
Toiminto pitää kytkeä pois päältä huoltotöitä varten ja se on mahdollista tehdä sekä laitteen asetuksista tai jälkeenpäin millä tahansa tietokoneella. Poistamiseen tarvitset laitteessa käytössä olevan AppleID-tunnuksen ja salasanan. Katso alla olevista ohjeista miten voit helposti kytkeä toiminnon pois päältä ennen huoltoa suoraan puhelimen asetuksista tai tietokoneella.

Poisto puhelimesta

  1. Avaa laitteen Asetukset
  2. Avaa iCloud-asetukset
  3. iCloud-asetussivun alalaidasta klikkaa Etsi iPhoneni pois päältä
  4. Anna iCloud-tilisi salasana ja vahvista poiskytkeminen
  5. Laite on valmis huoltoon toimitusta varten

Poisto tietokoneella

  1. Sammuta puhelin kokonaan
  2. Mene osoitteeseen www.icloud.com
  3. Kirjaudu sisään iCloud-tunnuksillasi

4. Valitse "Find my iPhone" tai "Etsi iPhoneni"

5. Valitse "Kaikki laitteet"

6. Etsi laitteesi listalta, laitteen ruutu on pimeä sen ollessa pois päältä

7. Klikkaa "Poista tililtä"/"Remove from account"

 

 

Tai klikkaa ristiä laitteen vierestä valintalistalta nuolen osoittamasta kohdasta:

8. Klikkaa vielä "Poista"

Huom!

Laitteen muistin tyhjentäminen ei ole välttämätöntä. Klikkaamalla "Tyhjennä iPhone"/"Erase iPhone" voit halutessasi tyhjentää laitteen muistin, mutta muista poistaa laite tililtä kohdan 7 ja 8 mukaisesti!

9. Lopputuloksena pitäisi näyttää tältä:

Jos näytöllä lukee "Kaikki laitteet pois verkosta"/"All devices offline" on laite edelleen kytketty FMI-palveluun. 

Tee tällöin uudestaan kohdat 5-8.

Nyt puhelimesi on valmis lähetettäväksi huoltoon!

Lisätietoja Find My iPhone-toiminnosta ja sen poistamisesta saat tästä.

Missä voin seurata korjaukseni tilaa?

Jos haluat seurata korjaustasi tai vastata kustannusarvioon, paina vain harmaata ruutua tekstin ”tarkista huollon tila” kohdalla tämän sivun oikeassa yläkulmassa. Kirjoita sitten alle käyttäjänimi ja salasana, jotka sait vahvistusviestissä, kun loit huoltotilauksesi.

Tarvitsetteko SIM-korttiani?

Ei kiitos, meillä on omat SIM-korttimme testausta varten, joten poistathan oman SIM-korttisi ennen kuin lähetät puhelimesi huoltoon.

Miksi minun täytyy poistaa ”Etsi iPhoneni” -toiminto ennen kuin lähetän puhelimeni?

Apple vaatii, että ”Etsi iPhoneni” (Find My iPhone) -toiminto on poistettu käytöstä, ennen kuin saamme ja voimme suorittaa huoltoa. Syy tähän on mm. se, ettei puhelinta tyhjennetä omistajan tietämättä. Jos "Etsi iPhoneni" -toiminto on päällä, emme voi suorittaa Applen diagnoosiohjelmaa emmekä huoltaa laitetta.

Voit sammuttaa "Etsi iPhoneni" suoraan puhelimesta menemällä kohtaan Asetukset > iCloud > Etsi iPhoneni ja poistamalla toiminnon. Vahvista poisto Apple ID -tunnuksellasi.

Voit myös poistaa toiminnon etänä kirjautumalla iCloud-tilillesi toisella laitteella.

Miten valmistelen Androidini korjausta varten?

  1. Varmuuskopioi Android-laitteesi.
  2. Poista näytön lukitus-koodisi tai muista liittää koodisi mukaan, ennen kuin lähetät puhelimesi meille.
  3. Kirjaudu ulos Google-tililtäsi.
  4. Poista SIM-kortti, matkapuhelimen kuori/suojakotelo sekä panssarilasi ja lähetä vain ne lisävarusteet, jotka tarvitaan tämän ongelman ratkaisuun.

Nyt puhelimesi on valmis lähetettäväksi huoltoon!

Miten valmistelen iPhoneni korjausta varten?

  1. Varmuuskopioi iPhonesi joko iCloudin tai iTunesin kanssa (ks. erilliset FAQ-kysymykset koskien varmuuskopiointia)
  2. Poista salasanasi: Mene kohtaan Asetukset > Touch ID ja salasana > kirjoita koodisi ja valitse "Poista salasana". Jos sinulla on laite, jossa ei ole Touch ID:tä, mene kohtaan Asetukset > Salasana ja jos sinulla on iPhone X, valitse Asetukset > Face ID ja salasana.
  3. Poista toiminto "Etsi iPhoneni": (Mene kohtaan Asetukset > [nimesi] > iCloud > Etsi iPhoneni ja poista etsi iPhoneni -toiminto
  4. Poista SIM-kortti, matkapuhelimen kuori/suojakotelo sekä panssarilasi ja lähetä vain ne lisävarusteet, jotka tarvitaan tämän ongelman ratkaisuun.

Tarkempi ohje Etsi iPhoneni/Find My iPhone -toiminnon poistoon

Etsi iPhoneni on Applen iOS-laitteissa (iPhone, iPad) esiintyvä toiminto, mikä mahdollistaa laitteen paikantamisen katoamistapauksissa sekä laitteen käytön estämisen mikäli laite varastetaan.
Toiminto pitää kytkeä pois päältä huoltotöitä varten ja se on mahdollista tehdä sekä laitteen asetuksista tai jälkeenpäin millä tahansa tietokoneella. Poistamiseen tarvitset laitteessa käytössä olevan AppleID-tunnuksen ja salasanan. Katso alla olevista ohjeista miten voit helposti kytkeä toiminnon pois päältä ennen huoltoa suoraan puhelimen asetuksista tai tietokoneella.

Poisto puhelimesta

  1. Avaa laitteen Asetukset
  2. Avaa iCloud-asetukset
  3. iCloud-asetussivun alalaidasta klikkaa Etsi iPhoneni pois päältä
  4. Anna iCloud-tilisi salasana ja vahvista poiskytkeminen
  5. Laite on valmis huoltoon toimitusta varten

Poisto tietokoneella

  1. Sammuta puhelin kokonaan
  2. Mene osoitteeseen www.icloud.com
  3. Kirjaudu sisään iCloud-tunnuksillasi

4. Valitse "Find my iPhone" tai "Etsi iPhoneni"

5. Valitse "Kaikki laitteet"

6. Etsi laitteesi listalta, laitteen ruutu on pimeä sen ollessa pois päältä

7. Klikkaa "Poista tililtä"/"Remove from account"

 

 

Tai klikkaa ristiä laitteen vierestä valintalistalta nuolen osoittamasta kohdasta:

8. Klikkaa vielä "Poista"

Huom!

Laitteen muistin tyhjentäminen ei ole välttämätöntä. Klikkaamalla "Tyhjennä iPhone"/"Erase iPhone" voit halutessasi tyhjentää laitteen muistin, mutta muista poistaa laite tililtä kohdan 7 ja 8 mukaisesti!

9. Lopputuloksena pitäisi näyttää tältä:

Jos näytöllä lukee "Kaikki laitteet pois verkosta"/"All devices offline" on laite edelleen kytketty FMI-palveluun. 

Tee tällöin uudestaan kohdat 5-8.

Nyt puhelimesi on valmis lähetettäväksi huoltoon!

Miten pakkaan puhelimeni parhaalla tavalla?

Suosittelemme, että etsit pienen, kestävän pahvilaatikon (riittävän iso, johon mahtuu laite sekä hieman pehmustetta päälle, alle ja sivuille). Pehmusteet voivat olla revittyjä ja rutistettuja sanomalehtiä, kuplamuovia tai pakkauslastuja. Varmista, että pehmusteet pitävät laitteen paikallaan niin, ettei se hölsky laatikossa kuljetuksen aikana. Käytä vahvaa teippiä laatikon sulkemiseen.

Älä unohda tulostaa huoltotilausta ja osoitekorttia, jotka sait vahvistussähköpostissa. Taita huoltotilaus puhelimen ympärille viivakoodi ylöspäin, ennen asetat sen laatikkoon. Tällä tavalla laitteesi skannaus on helppoa, kun se saapuu korjaamollemme. Osoitekortti liimataan laatikkoon ja laatikko viedää postiin. Muista säilyttää lähetyskuitti.

Älä unohda poistaa näytön lukitus-koodiasi ja poistaa "Find my iPhone" -toimintoa käytöstä, jos sinulla on Apple-puhelin!

Täytyykö tietoni varmuuskopioida ennen sen lähettämistä?

Kyllä, suosittelemme tekemään varmuuskopion aina ennen laitteesi lähettämistä meille. Takuuhuolto edellyttää usein muistin tyhjentämistä ja moniin vikojen poistamiseen tarvitaan tehdasasetusten palautus, jolloin laitteessa olevat tiedot katoavat.

mobylife ei vastaa kadonneista tiedoista.

Tarvitsetteko näytön lukitus-koodin?

Ei kiitos, poista näytön lukitus-koodi mieluummin käytöstä ennen kuin lähetät puhelinta meille. Jos puhelin ei toimi, etkä voi poistaa näytön lukitus-koodia, niin ilmoitathan koodin. Tällöin voit kirjoittaa sen meille rekisteröinnin yhteydessä lähettämääsi viestiin.

Takuu

Miksi valtuuttamattomat huollot tarjoavat huoltoja, joita valuutetut huollot eivät pysty suorittamaan, esimerkiksi kastuneille laitteille?

Olemme ammattilaisia ja suoritamme ainoastaan valmistajan valtuuttamia korkealaatuisia huoltoja. Mikäli emme pysty takaamaan valmistajan valtuuttamaa kestävää ja laadukasta huoltoa, emme myöskään tarjoa sitä; kuten kosteusvaurioisten, rootattujen ja valtuuttamattomassa huollossa avattujen laitteiden kohdalla. Autamme mielellämme mikäli vain pystymme ja kunhan meillä on valmistajan lupa huoltoon oli kyseessä sitten takuunalainen tai takuun ulkopuolinen huolto. Tarjoamme vain parasta asiakkaillemme.

Voiko rootatulle laitteelle suorittaa takuuhuollon?

Mitä se tarkoittaa?

Roottaaminen tarkoittaa, että annat itsellesi pääkäyttäjän oikeudeudet ja pääset muuttamaan järjestelmäasetuksia. Käytönnössä tämä tarkoittaa, että voit muokata valmistajan hyväksymää ohjelmistoa.

Voimmeko huoltaa laitteen?

Koska voit muokata ohjelmistoa ominpäin, laite ei välttämättä toimi oikein. Roottaaminen on valmistajien takuuehtojen vastaista, joten takuusi ei ole enää voimassa. Emme voi poistaa ohelmiston asennusta tai suorittaa huoltoja, koska järjestelmä ei ole enää synkronissa valmistajan järjestelmän kanssa.

Voiko kosteusvaurion saaneelle laitteelle suorittaa takuuhuollon?

Mitä kosteusvaurio tarkoittaa?

Kosteusvaurio ei välttämättä tarkoita, että laite olisi joutunut veteen. Laite on voinut altistua ilman kosteudelle esimerkiksi kylpyhuoneessa tai sadekelissä. Monissa laitteissa on kosteusindikaattori, joka vaihtaa väriä, kun laite on kastunut tai altistunut kosteudelle.

Vesi, kosteus ja erilaiset nesteet vaurioittavat helposti piirikorttia. Pienissä määrissä ne eivät välttämättä vaikuta laitteen toimintaan – ainakaan heti. Kun hapettuminen jatkuu, niin laitteen toiminta häiriintyy ja se voi lakata kokonaan toimimasta. Yleensä kastunutta laitetta ei ole mahdollista huoltaa, koska kaikki kastuneet osat tulisi vaihtaa – monessa tapauksessa tämä tulisi kalliimmaksi kuin uusi laite tai laitteen varmatoimisuutta ei olisi mahdollista taata. Tämän takia takuuhuoltoa ei ole mahdollista suorittaa.

Voiko takuuhuollon suorittaa laitteelle, joka on aiemmin huollettu valtuuttamattomassa huollossa?

Mitä valtuuttamaton huolto tarkoittaa?

Valtuuttamaton huolto tarkoittaa henkilöä tai huoltoliikettä, jolla ei ole valmistajan asianmukaista hyväksyntää eli valtuutusta huoltaa laitetta. Tämä havaitaan esimerkiksi työkalujen jättämistä jäljistä (työkaluista ei kuulu jäädä jälkiä), puuttuvista ruuveista, tarvikeosista, sekä teipeistä ja liimauksista laitteen sisällä . Esimerkiksi ei-alkuperäisissä liimoissa voi olla sopimattomia kemikaaleja, jotka saattavat vaurioittaa laitetta. Valtuuttamattomassa huollossa laite avataan usein ympäristössä, jota ei ole suojattu staattisen sähkön purkauksilta: tämä voi aiheuttaa laitteelle vaurioita, jotka huomataan vasta myöhemmin. Tarvikeosien laatu harvemmin vastaa alkuperäisosien laatua, mikä voi myös aiheuttaa ongelmia laitteen toiminnassa. Muun muassa näistä syistä valmistajan takuu raukeaa, kun laite on huollettu valtuuttamattomassa huollossa.

Voimmeko huoltaa laitteen?

Olemme ammattilaisia ja suoritamme ainoastaan valmistajan valtuuttamia korkealaatuisia huoltoja. Kaikki osat, joihin valtuuttamaton huolto on vaikuttanut, on vaihdettava. Osat on mahdollista vaihtaa veloitustyönä, mutta valitettavasti joissain tapauksissa huolto voi osoittautua laitteen arvoa kalliimmaksi.

Voitteko huoltaa laitteen, joka on fyysisesti eli mekaanisesti vaurioitunut?

Mitä fyysinen eli mekaaninen vaurio tarkoittaa?

Physical damage means that a device has a damage caused by an external force, i.e. that it is bent, has been dropped or has a damaged frame, screen or back cover. When a device is damaged in this way, it can have negative consequences for the internal state of the device and cables and parts can become lose and cause functional errors. Moist and dirt can also enter the device when it is not intact. Because of this, the manufacturer cannot take responsibility for errors on a device with physical damages.
Fyysinen eli mekaaninen vaurio tarkoittaa, että laitteen vika johtuu ulkoisesta voimasta kuten laitteen putoamisesta, puristumisesta tai vääntymisestä ja niistä aiheutuvista ulko- ja sisäpuolen vaurioista. Ulkoiset vauriot myös altistavat herkkiä osia lialle ja kosteudelle.

Voimmeko huoltaa laitteen?

Pystymme huoltamaan laitteen takuuviat vasta, kun laitteen fyysiset eli mekaaniset vauriot on huollettu ensin. Monet huollot vaativat laitteen avaamista ja laitteen ollessa valmiiksi vaurioitunut, riskinä on, että laite vaurioituisi lisää eikä siitä tule varmatoimista. Takuuhuoltoon tarkoitetut erikoistyökalut eivät välttämättä sovellu ulkoisesti vaurioituneen laitteen huoltoon. Kaikkien mekaanisesti vaurioituneiden osien vaihtaminen saattaa tulla jopa laitteen hintaa kalliimmaksi.

Mitä valtuutettu huoltoliike tarkoittaa?

Nykyisin monet liikkeet tarjoavat huoltoa mobiililaitteille, mutta vain harvat ovat valtuutettuja suorittamaan takuuhuoltoja. On lukuisia vaatimuksia, jotka huoltoliikkeen tulee täyttää ollakseen valtuutettu huolto; esimerkiksi ympäristöön ja kierrätykseen liittyvät asiat, tietoturvallisuus, laitteiden käsittely, koulutus, kohtuulliset huoltoajat ja paljon muuta. Käytämme aina alkuperäisosia, teknikkomme ovat sertifioituja ja laitevalmistaja kouluttaa meitä jatkuvasti uusien mallien ja merkkien suhteen. Huoltoympäristömme on suojattu staattiselta sähköltä, jotta herkät laitteet ja niiden osat eivät vahingoittuisi.

Mikäli olet epävarma onko kyseessä valtuutettu huolto vai ei, suosittelemme kysymään seuraavia asioita:
• Voitteko tehdä takuuhuoltoja? (vain valtuutetun huollot voivat tehdä takuuhuoltoja)
• Käytättekö alkuperäisosia (valmistajan omia osia)? (monet valtuuttamattomat huollot käyttävät tarvikeosia, joiden hinta ja laatu on matalampi)
• Onko alkuperäinen takuuni voimassa huollon jälkeen? (valtuuttamaton huolto saattaa myöntää oman takuun, mutta ne kattavat yleensä vain heidän huoltamansa osat eikä koko laitetetta kuten alkuperäistakuu)

Mitä kuluttajansuojalaki tarkoittaa?

Kuluttajansuojalakia ei määrittele myyjä tai laitevalmistaja vaan laki. Takuuaika riippuu laitteen ostomaasta. Kuluttajansuojalaki oikeuttaa sinut reklamoimaan virheellisestä laitteesta. Voidaksesi vedota virheeseen, sinun tulisi tehdä virheilmoitus paikkaan, josta laite on ostettu. Virheilmoitus on syytä tehdä kohtuullisessa ajassa siitä, kun olet havainnut virheen.

Mitä Mobylifen työtakuu tarkoittaa?

Työtakuumme on voimassa kolme kuukautta huollosta. Työtakuu kattaa työn ja osat, joita on käytetty kyseisessä huoltotoimenpiteessä. Työtakuumme voimassaolo lakkaa, mikäli laitteelle käy vahinko kuten kastuminen, putoaminen tai vääntyminen tai sitä huollatetaan valtuuttamattomassa huollossa.

Kun huollatat laitteesi Mobylifella, alkuperäinen takuusi säilyy ja jatkuu kuten ennenkin.

Mistä tiedän onko kyseessä takuuhuolto vai veloitushuolto?

Voi olla vaikeaa selvittää etukäteen kattaako laitteen takuu huollon vai ei. Takuunalaiset viat ovat vikoja, jotka eivät ole aiheutuneet käyttöohjeiden vastaisesta käsittelystä, vaan ovat valmistuksessa aiheutuneita virheitä. Teknikkomme ovat saaneet laitevalmistajien koulutuksen, jotta he pystyvät selvittämään onko kyseessä takuunalainen vai muu vika. Laite on kuitenkin tutkittava fyysisesti huollossa ennen kuin asiasta voidaan olla varmoja. Kun teet huoltotilauksen, voit itse arvioida tilanteen. On kuitenkin hyvä tietää milloin takuu ei ole voimassa. Mikäli laitteelle ei voi suorittaa valtuutettua palvelulupauksen mukaista kestävää ja laadukasta huoltoa, tällöin emme myöskään tarjoa sitä. Yleisimpiä esimerkkejä vioista, jotka eivät mene takuuseen ovat:
• kosteusvauriot
• fyysiset eli mekaaniset vauriot
• roottaus
• aikaisempi valtuuttamaton huolto

Mikä on takuu?

Nykyisin moni paikka tarjoaa mobiililaitehuoltoja, mutta vain harvat ovat valtuutettuja suorittamaan takuuhuoltoja. Takuusi säilyy, kun huollatat laitteesi meillä, sillä olemme valtuutettu huoltoliike. Valmistaja antaa vapaaehtoisesti takuun, tavallisesti 12-24 kuukauden ajaksi. Lisätarvikkeille ja muille kulutushyödykkeille myönnetään usein lyhyempi aika. Takuuasioissa olet oikeutettu saamaan apua vikoihin, jotka eivät ole aiheutuneet käyttöohjeiden vastaisesta käsittelystä, vaan valmisturvirheistä. Mikäli epäilet, että laitteessasi on takuunalainen vika, apua huoltotilauksen tekemiseen saat valmistajalta, myyjältä tai kotisivuiltamme.

Voit tehdä huoltotilauksen kotisivuiltamme ja ladata kuitin tai takuutodistuksen klikkaamalla ensin oranssia ”Onko takuu voimassa?” -tekstiä ja sitten klikkaamalla oranssia ”Valitse tiedosto” -tekstiä. Kun teet näin, kulurivit nollautuvat ja voit lähettää laitteen veloituksetta huoltoon.

Teettekö takuuhuoltoja?

Koska olemme valtuutettu merkkikorjaamo, noudatamme aina laitevalmistajan huolto-ohjeita. Takuuasioissa meidän tehtävämme on varmistaa onko kyse valmistusviasta vai jostain muusta. 

Jos puhelimessasi on esimerkiksi rikkoutunut näyttö, vaurioitunut runko tai takakuori, emme useimmiten voi korjata sitä ilman, että rikkoutuneet osat vaihdetaan. Jos laitteen näytössä on särö, ei se enää kestä avaamista. Vaurioitunut runko taas voi estää sen, että näyttö saadaan paikoilleen ja varmatoimiseksi. 

Jos havaitsemme laitteen korjauksen yhteydessä, että valmistajan takuu ei kata kaikkia kuluja (tai jos meidän täytyy vaihtaa muita osia, kuin mitä on tilattu verkossa takuun ulkopuolisessa asiassa), lähetämme kustannusarvion. Tällöin huollamme laitteen vasta, kun olet hyväksynyt kustannusarvion. Voit aina kieltäytyä huollosta ja korjauksesta, kun olemme lähettäneet kustannusarvion. Jos kieltäydyt korjauksesta, lähetämme puhelimesi korjaustoimenpiteittä takaisin ja tarjoamme sekä laitteen arvioinnin että paluutoimituksen.

 

Voitteko korjata puhelimeni, jos olen huoltanut sen ei-valtuutetussa korjaamossa?

Koska olemme valtuutettu korjaamo, joka noudattaa valmistajan ohjeita, emme voi tehdä takuuhuoltoa laitteille, jotka eivät sisällä alkuperäisosia tai, jotka on avattu ja suljettu ilman valmistajan erikoistyökaluja.

Jos valmistaja evää takuukorjaukseen, lähetämme sinulle kustannusarvion siitä, mitä korjaus maksaa. Jos hyväksyt kustannusarvion, sovittu summa varataan kortiltasi ja veloitetaan, kun huolto on valmis. Jos hylkäät kustannusarvion, niin tarjoamme paluukuljetuksen ja maksat vain laitteen lähettämisestä meille.

Vaikuttaako huolto tai korjaus mobylifellä tehdastakuuseen?

Ei, tekemämme huolto ei vahingoita takuutasi. Olemme valtuutettu merkkikorjaamo, jolla on sopimus kaikkien huoltamiemme tavaramerkkien kanssa. Voit olla varma, että tehdastakuusi on voimassa myös korjauksemme jälkeen!

Kiitoksena valtuutetun korjaamon käyttämisestä annamme aina 3 kuukauden takuu työlle ja varaosille. Vaikka tehdastakuusi on kulunut umpeen, vastaamme toimittamastamme huollosta kolmen kuukauden ajan.

Takuumme ei kuitenkaan koske ulkoisia vaurioita, kuten laitteen pudottamisesta tai kastumisesta aiheutuvia vahinkoja.

Mitä mobylifen takuu kattaa?

mobylifen takuu on voimassa kolme kuukautta ja kattaa työt ja varaosat, jotka on yhdistetty tiettyihin korjauksiin. Takuumme ei kuitenkaan koske sitä, jos puhelimeen on tullut ulkoinen vaurio, kuten esimerkiksi pudotusvaurio, laitetta on käsitelty käyttöohjeiden vastaisesti, laitteeseen on vaihdettu tarvikeosia tai laite on saanut kosteus- tai nestevaurion.

Muista, että koska olemme valtuutettu merkkikorjaamo, huoltomme ei vaikuta tehdastakuuseesi. Se on edelleen voimassa niin kuin aiemmin.

Valtuutettu merkkihuolto

apple autorised logosamsung reparationHuawei reparation

microsoftonepluszteXiaomi logo mobylifeLenovo logo mobylife

 

 

ISO 9001 ISO 14001 BW